23948sdkhjf

Forventer over 1000 ansøgninger til elevpladser

Sidste år modtog kæden over 1100 ansøgninger til 30 elevpladser rundt om i landet og i år forventes også rekordstor søgning.
Det er blevet meget populært at tage en salgselevuddannelse hos IDEmøbler og ILVA.

Sidste år var søgningen historisk høj med over 1100 ansøgninger til 30 elevpladser rundt om i landet. Og i år forventer kæden ligeledes stor interesse fra ansøgerne.

Det fortæller kæden i en pressemeddelelse.

IDEmøbler og ILVA er samlet i selskabet IDdesign, og derfor er elevuddannelsen for de to kæder også slået sammen. I år søger kæderne 27 elever til 24 bolighuse fordelt over hele landet.

HR-konsulent Astrid Hvorslev, der er ansvarlig for elevkampagnen hos IDdesign, fortæller, at populariteten skyldes, at kæderne har fundet en god formel for forløbet omkring rekruttering.

Derudover har IDEmøbler og ILVA skruet en spændende elevuddannelse sammen, som man ikke kan få andre steder – nemlig ved at give et akademifag i ledelse samt indkvartere eleverne på Himmerland Golf & Spa Resort, når de er på skoleforløb.

- Vores obligatoriske talentspor i ledelse, som kører sideløbende med den traditionelle salgsuddannelse, har givet os en unik vinkel i at uddanne elever. Vores formål er at løfte niveauet på vores uddannelse og sende et klart signal til ansøgerne om, at vi ønsker seriøse elever, som også har ambitioner om at gå ledelsesvejen, siger Astrid Hvorslev.

Selve processen omkring rekruttering er også grebet alternativt an. Hvis man på Facebook søger efter ”salgselev i ILVA og IDEmøbler” finder man en side, hvor nuværende elever fortæller historier og lægger videoer op fra deres hverdag. Formålet er at potentielle ansøgere kan opleve en hverdag set med elevernes egne øjne.

Derudover opfordrer kæderne alle ansøgere til at lave en videoansøgning som supplement til deres skriftlige ansøgning.

Første runde af samtalerne er også grebet utraditionelt an – nemlig slet ikke som en normal samtale, men her inviteres de udvalgte ansøgere til en af seks såkaldte rekrutteringsdage, som kæden afholder rundt om i landet fra sidst i februar til starten af marts.

- Vi udvælger cirka 25 ansøgere til hver rekrutteringsdag, hvor vi har arrangeret forskellige arbejdsstationer og oplæg fra nuværende elever og butikschefer, så begge parter på den måde kan vurdere, om der kan blive et godt match. Vi har fået en virkelig god feedback fra eleverne på at gøre det på denne måde, da de møder deres måske kommende kolleger mere uformelt og i øjenhøjde, siger Astrid Hvorslev.

Efter rekrutteringsdagene udvælger IDEmøbler og ILVA de ansøgere, som de gerne vil se igen til en mere traditionel personlig samtale – og herefter finder kæden de elever, de ønsker at ansætte til start i juli, august eller september.

Der er ansøgningsfrist den 7. marts
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11